سیر تا پیاز رژیم کتوژنیک
نوشته شده توسط : Soul society

از مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/

انواع خاصی از گواتر بزرگی غده تیروئید با لووتیروکسین درمان می شوند و ممکن است این دارو برای پیشگیری از ایجاد گواتر حین درمان با داروهای ضد تیروئیدی نیز مصرف شود. این ارتباط بین رژیم غذایی و خوشه های باکتریایی در همه گروه ها سازگار بود، که نشان میدهد یک رژیم غذایی سالم، ایجاد حجم بیشتری از باکتری های ضد التهاب، ممکن است به کاهش یا حداقل کاهش برخی از التهاب روده مشترک در IBD و IBS کمک کند.

https://rdiet.ir/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85- رژیم کتوژنیک pdf

 %da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9-pdf/

رژیم کتوژنیک pdf

 عکس این مورد برای غذاهای گیاهی و ماهی یافت شد، که ارتباط مثبتی با مواد تولید کننده اسید چرب با زنجیره کوتاه و مسیرهای متابولیسم مواد مغذی داشتند. محققان در مطالعه جدید گزارش دادند: غذاهای فرآوری شده و غذاهای حیوانی به طور مداوم با میزان بیشتری از Firmicutes، گونه Ruminococcus از جنس Blautia و مسیرهای سنتز اندوتوکسین در ارتباط بودند. یک مطالعه جدید، منتشر شده، ارائه یک نگاه قوی در مورد چگونگی ارتباط غذاهای خاص با خوشه های باکتریهای روده شناخته شده در ایجاد واکنش های التهابی است. مطمئناً ارائه یک رژیم غذایی پرچرب و پر قند، حاوی مواد غذایی سنگین در غذاهای فرآوری شده هیچ اخبار خبری نیست و ناسالم است. یک تحقیق نوپا شروع به باز کردن چگونگی ایجاد اختلالات در میکروبیوم روده ما در التهاب سیستمیک و بیماری میکند.

عوارض رژیم کتوژنیک  https://rdiet.ir/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9-7-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b2/ علائم ورود به فاز کتو    علائم کتوزیس عوارض رژیم کتو بوی بد دهان در رژیم کتوژنیک عوارض رژیم کتوژنیک چیست مضرات رژیم کتوژنیک

 

حدود ۵۵۰ فرد از بیماری التهابی روده (IBD) یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج میبردند، در حالی که بقیه گروه سالم بودند. بیماری کرون و بیماری کولیت زخمی دو شکل رایج بیماری التهابی روده هستند. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره. مقدار مواد غذایی و اصولی که از اونها برای تنظیم رژیم استفاده میشه، چیزی هست که بدن رو به حالت کتوزیس وارد میکنه. البته این نوع مطالعات بخصوص هنگام تلاش برای تعیین علیت بدون محدودیت نیستند.

اصطلاح پولیپ در اینجا به هر نوع برآمدگی در دستگاه گوارشی اشاره میکند. به همین خاطره که توی رژیم کتوژنیک Z217 برای هر روز ورزشهای سبکی ( مثل 5 دقیقه پیاده روی که البته اختیاری هست ) پیشنهاد داده شده. اگر در حال حاضر توی دوره ای از زندگیتون هستید که مجبورین استرس بالایی رو تحمل کنید، شروع برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری اصلا پیشنهاد نمیشه. حدود 90% افراد برای استفاده از برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری مشکلی ندارن.

در این قسمت از مطلب قصد داریم تا به صورت تیتر وار و خیلی خلاصه مهم ترین نکاتی رو که برای گرفتن رژیم لاغری کتوژنیک اهمیت داره رو بیان کنیم. به عنوان مثال خیلی از افراد تصور میکنن، خوردن کمتر کربوهیدات، یعنی داشتن رژیم کتوژنیک. به همین دلیله که خیلی ها سر خود عمل میکنن و درنهایت نتیجه نمیگیرن. همه افراد همچنین پرسشنامه ای را برای ردیابی عادات غذایی خود تکمیل کردند. محققان نمونه مدفوع ۱۴۲۵ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. محققان ادعایی در مورد اینکه آیا مداخلات کوتاه مدت در رژیم غذایی میتوانند مستقیماً جمعیت این باکتری های روده را تغییر دهند، ندارند.

به عنوان مثال، این تحقیق ارتباط بین افزایش حجم Ruminococcus gnavus ،Akkermansia muciniphila و Proteobacteria و رژیم های غذایی حاوی گوشت فرآوری شده، شکر و فست فود را کشف کرد. این مطالعه، با ردیابی نزدیک به ۱۵۰۰ نفر، به ارتباط مداوم بین گونه های باکتریایی پیش التهاب و رژیم های غذایی سرشار از فست فود، قند و محصولات حیوانی پی برد. نقطه قوت خاص این مطالعه جدید، فهرستنویسی برخی از گونه های باکتریایی با غذاهای خاص است. معروف است که این باکتری های خاص اندوتوکسین تولید میکنند و به لایه مخاط روده آسیب میرسانند.

لووتیروکسین در واقع هورمون اصلی تولید شده توسط غده تیروئید است. سرطان رودهٔ بزرگ در صورت تشخیص زودهنگام قابلدرمان است؛ به همین دلیل است که افراد ۵۰ سال به بالا باید بهطور منظم آزمایشهای کولونوسکوپی (پسرودهبینی)، سیگموئیدوسکوپی و … به هیچ وجه توصیه نمیکنیم که افراد با مشکل قلبی با تشخص خودشون اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک اصولی کنن. تیم زیبیتو، با سابقه ترین و اولین وبسایتی هست که به صورت تخصصی رژیم کتوژنیک رو با غذاهای ایرانی و طبق اصول درست و کارشناسی شده، تنظیم و در اختیار کاربرانش قرار داده.

تحقیقات جدیدی از تیم دانشمندان هلندی ارائه میدهد که بینش جدیدی در مورد رابطه بین رژیم غذایی، باکتریهای روده وجود دارد. در کنار درمانهایی برای توقف فوری خونریزی، درصورت لزوم باید درمانهایی برای جلوگیری قطعی از بازگشت خونریزی انجام گیرد. بالغینی که دچار کم کاری شدید تیروئید هستند، به هورمون تیروئید حساس می باشند، لذا درمان باید بتدریج صورت گیرد و به آهستگی افزایش داده شود تا مانع عوارض جانبی گردد. این دارو به منظور جایگزینی هورمون طبیعی در مواردی که بیمار دچار کمبود آن می شود به کار می رود.




:: موضوعات مرتبط: تغذیه و سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 675558
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: